14 de juny del 2013

Crònica Triatlons Mataró i Cambrils Juny 2013 by Pau Cabanes

02/06/2013
Triatló Mataró SPRINT (750m / 20Km / 5Km)
PARTICIPANTS: 636
HOMES: 536 DONES: 100
FEDERATS: 480 NO FEDE: 156

Vaig fer nit a Barcelona per intentar matinar el mínim possible, a les 6a.m. a terra, esmorzar lleuger i cap a Mataró, a les 7a.m. ja havia aparcat, em vaig dirigir a buscar els dorsals i el xip, deixar la bossa al guarda-roba i cap als boxes. A les 7:30 cap a la platja per escalfar una mica i adaptar-se a l'aigua amb el neoprè (16ºC).

En aquesta ocasió, la sortida era escalonada:
8:30 h. Dones totes
8:32 h. Paratriatletes + CDM
8:38 h. Homes: Federats menys CDM
8:43 h. Homes: No Federats menys CDM

Això va provocar que la sortida dels no federats fos més espaiada, cosa que s'agraeix per fer el tram de natació més còmode, vaig arribar molt bé a la T1 amb uns 15 minuts, faig la T1 tant ràpid com puc i surto disparat amb la bici.

De seguida me'n adono que vaig molt sol i em poso a tirar per intentar atrapar corredors, a mesuro que n'avanço, pregunto per fer relleus, però no hi ha manera. Cap al Km 15 atrapo un parell de corredors que porten bon ritme i aconseguim fer relleus fins al final, arribo amb uns 38 minuts, més del que havia previst. Segurament amb una sortida conjunta hagués pogut entrar amb un bon grupet de federats que m'hagués facilitat molt la feina.

Baixo de la bici quan arribo al jutge i faig la T2 molt ràpid, toca corre! Els 5Km són molt plans, però vaig molt carregat de cames i se'm fa difícil aguantar un bon ritme. Apreto l'últim Km i aconseguit! Una experiència més al sarró i bastant satisfet amb la participació!

He de dir que estava acostumat als avituallaments finals de les curses a peu... i no tenen res a veure, una mica de fruita i molta hidratació, però l'entrepà de llonganissa te l'has de pintar a l'oli! ;) Això sí, bons vestuaris del CN Mataró, on vaig poder-me dutxar sense problemes.

Ara toca recuperar-se i reflexionar sobre errors, ja que diumenge que ve tocarà fer el doble de distància a Cambrils :)

POS FINAL 302 DORSAL 6067 TEMPS TOTAL 01:17:04

NATACIÓ
POS 309 TEMPS 00:15:24
CICLISME
POS 342 TEMPS 00:38:32 MITJA 31,14 Km/h
ACUMULAT 00:53:56
RUNNING
POS 317 TEMPS 00:23:08 04:38 min/Km






-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

09/06/2016 Triatló Cambrils OLÍMPICA (1500m / 40Km / 10Km)

PARTICIPANTS OLÍMPIC: 440
PARTICIPANTS SPRINT: 300

Aquesta vegada vaig poder dormir a Vila-rodona, ja que el desplaçament era més curt. A les 5.30a.m. a terra, i a les 6a.m sortida cap a Cambrils. Arribava vora la 7a.m. a la riera d'aquesta localitat del Baix Camp i vaig aparcar allà sense dificultats. Em dirigeixo al guardarova i em poso a la cua de boxes, he de dir que l'organització no va calcular bé l'entrada... ja que hi havia pocs jutges per comprovar identitats i molts incrits (Olimpic i Sprint deixavem les bicis a la mateixa hora) pel poc temps en que els boxes estaven oberts. Preparo el box a correcuita, em poso el neoprè i cap a la platja!

Arribo a temps per sentir les indicacions dels jutges, anuncien que seran 2 voltes de 750m, tocarà sortir de l'aigua després de la primera volta, passar per un control a la platja i tornar a l'aigua... mentre examinava el recorregut anuncien la sortida! No hi ha temps per escalfar, i resulta que la sortida és conjunta. Entro a l'aigua dels últims i a nedar! Els primers metres són lentíssims, hi ha molta gent i poc espai... no em poso nerviós i vaig trobant forat. Després de la tercera boia ja he aconseguit espai i nedo a bon ritme, acabo la volta, sortida de l'aigua i cap dins altre cop! La segona volta és més ràpida i agafo millor les referències, en la primera no mirava prou sovint a les boies. Completo la segona i surto cap a la T1 amb un bon grup de triatletes! Sóc optimista, ja que veig que no aniré sol com a Mataró.

Comencem a tirar un grupet una mica dispers durant un parell de Km però de seguida ens atrapa un grup més organitzat a un ritme altíssim, anem amb mitges prop de 40Km/h! Estem volant i els relleus fan que hi hagin molts descansos protegit pel grup. Faig l'esforç i em poso a roda, tinc molt clar que no puc caure del grup durant els 40Km i intento anar donant algún relleu, hi ha talls però aguanto fins al final sense desgastar-em en eccés. El garmin em marca 1h05', un temps que no esperava de cap manera, vaig bé! Faig la T2 només canviant de calçat i traient-me el casc, surto disparat!

La primera volta de 5km vaig a molt bon ritme darrera un grupet, el garmin marca 4min baixos i les pulsacions s'acceleren... m'hauré de prendre la segona volta amb més calma, sinó petaré xD . La segona la faig amb 4min alts i accelerant a l'últim Km, 43min!, arribo a la meta amb una alegria immensa! He disfrutat moltíssim i he fet un temps fora de previsions! :D

L'avituallament és com el Mataró, així que m'inflo de fruita i bec força :) , dutxa al pavelló de Cambrils, i cap a casa!


POS FINAL 149 DORSAL 377 TEMPS TOTAL 02:25:37

NATACIÓ
TEMPS 00:33:41
CICLISME
TEMPS 01:05:24 MITJA 36,6 Km/h
RUNNING
TEMPS 00:43:31 MITJA 04:21 min/Km







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada